Košík 0 x

Reklamačný poriadok

REKLAMAČNÝ PORIADOK

A) Všeobecné podmienky vybavenia reklamácie spotrebiteľa

Všeobecné podmienky zodpovednosti za vady zistené pri kúpe výrobku od predávajúceho  spotrebiteľom sú upravené  v  zákone č. 40/1964 Zb., v platnom znení  (Občiansky zákonník) a v zákone č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, v platnom znení.

Čl. 1. Záručná doba

1.1. Záručná doba začína  plynúť od prevzatia zakúpeného výrobku  spotrebiteľom.

1.2. Zákonná záručná doba na predávané  výrobky je 24 mesiacov.

1.3. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej bol výrobok v reklamačnom konaní.

Čl. 2. Zodpovednosť predávajúceho za vady predaného výrobku v záručnej dobe

2.1. Spotrebiteľ je povinný  zakúpený výrobok  po prevzatí riadne a dôkladne skontrolovať a prehliadnuť. V prípade zistenia vady  na výrobku  je povinný bez zbytočného odkladu oznámiť túto skutočnosť predávajúcemu.

2.2. V prípade reklamácie zakúpeného použitého výrobku, predávajúci nezodpovedá za vady zodpovedajúce miere  opotrebenia výrobku spotrebiteľom.

2.3. Pri výrobku  predanom za nižšiu cenu sa záruka nevzťahuje na vady, pre ktoré bola nižšia cena zjednaná.

2.4. Predávajúci nezodpovedá za vady  výrobku spôsobené jeho  užívaním  v rozpore s návodom na údržbu. 

2.5. Predávajúci nezodpovedá ani za vady  spôsobené  opotrebením pri  obvyklom užívaní výrobku,  neodborným alebo neoprávneným zásahom, mechanickým poškodením výrobku spôsobeným  spotrebiteľom. 

2.6. V prípade výskytu odstrániteľnej vady  má spotrebiteľ právo na jej bezplatnú opravu.  Iba v prípade, že by bezplatná oprava  nebola  úmerná vzhľadom k rozsahu  vady, môže žiadať výmenu tovaru. Pokiaľ by ani tento postup nebol možný, môže kupujúci žiadať primeranú zľavu  z ceny tovaru alebo od zmluvy odstúpiť.

2.7. V prípade  výskytu neodstrániteľnej vady, ktorá bráni riadnemu užívaniu tovaru, môže spotrebiteľ požadovať výmenu tovaru alebo od zmluvy odstúpiť.

2.8. Rovnaké práva ako pri  neodstrániteľnej vade, náležia spotrebiteľovi aj v prípade, ak ide  o vady odstrániteľné, avšak pre opakované vyskytnutie vady po oprave, alebo pre väčší počet vád nie je možné tovar riadne užívať.

2.9. Práva zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe.

Čl. 3 Uplatnenie práva zodpovednosti za vady – reklamácia

3.1. Adresa pre uplatnenie reklamácie: VIOLET, Horná 2, 974 01 Banská Bystrica.

3.2. Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu u predávajúceho zaslaním tovaru na reklamáciu prepravnou službou.

3.3. V prípade zaslania tovaru je spotrebiteľ povinný preukázať, že reklamovaný tovar zakúpil u predávajúceho zaslaním pokladničného dokladu/FA. Ďalej  je spotrebiteľ povinný špecifikovať, akým spôsobom sa  vada prejavuje a uviesť voľbu práva zodpovednosti za vady, ktoré uplatňuje. 

3.4. Pre urýchlenie komunikácie predávajúci odporúča   zásielku obsahujúcu reklamovaný tovar a sprievodné doklady označiť nápisom “REKLAMÁCIA”, spolu s uvedením  dostatočných  kontaktných údajov ( meno, adresa, email,  telefónne číslo).

3.5.  V súvislosti s uplatnením reklamácie zakúpeného tovaru predávajúci nepreberá žiadne  zásielky na dobierku alebo na náklady predávajúceho.

3.6. V prípade oprávnenej reklamácie má spotrebiteľ právo na náhradu poštovného. 

3.7. V prípade neoprávnenej reklamácie  nárok na náhradu svojich nákladov spojených s uplatnením  reklamácie nemá ani spotrebiteľ, ani predávajúci (okrem prípadov  opakovanej bezdôvodnej reklamácie spotrebiteľa, pri ktorej sa dá odvodiť, že z jeho strany sa jednalo o zneužitie práv).

3.9. V prípade zaslania vadného tovaru  na  reklamáciu  spotrebiteľ  odovzdá tovar kompletne a vo vhodnom obalovom materiáli, ktorý vyhovuje prepravným požiadavkám dodaného tovaru.

Čl. 4 Vybavenie reklamácie 

4.1. Reklamácia tovaru, bez ohľadu na spôsob jej vybavenia, musí byť vybavená najneskôr do 30 dní odo dňa jej uplatnenia. Po márnom uplynutí tejto lehoty má  spotrebiteľ  rovnaké práva, ako keby išlo o neodstrániteľnú vadu.  

4.2. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu tovaru  jedným z nasledujúcich zákonom stanovených spôsobov:

  • opravou,
  • výmenou za nový tovar,
  • vrátením kúpnej ceny 
  • poskytnutím primeranej zľavy,
  • výzvou na prevzatie plnenia,
  • odôvodnením zamietnutím reklamácie tovaru, uplatnenej do 12 mesiacov od jeho kúpy
  • zamietnutím reklamácie tovaru, uplatnenej po 12 mesiacoch od jeho kúpy

4.3.  O spôsobe vybavenia reklamácie  vydá predávajúci spotrebiteľovi písomné potvrdenie najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia.

Čl. 5 Všeobecné podmienky vybavenia reklamácie kupujúcim

5.1. Všeobecné podmienky zodpovednosti za vady pri uzatvorení zmluvy o kúpe tovaru medzi predávajúcim a kupujúcim sú upravené  v  zákone č. 513/1991 Z.z., v platnom znení  (Obchodný zákonník). 

5.2. V prípade uplatnenia reklamácie  kupujúcim sa predávajúci  zaväzuje o reklamácii rozhodnúť v lehote 30 dní odo dňa jej uplatnenia. O tomto rozhodnutí – spôsobe vybavenia reklamácie bude kupujúci  informovaný telefonicky.

5.3. Ak ide o chybu, ktorú je možné odstrániť, bude reklamovaný výrobok  opravený. Pokiaľ nie je  možná oprava, a povaha chyby nebráni obvyklému užívaniu reklamovaného výrobku, môže sa predávajúci s kupujúcim dohodnúť na primeranej zľave z ceny výrobku. V prípade poskytnutia zľavy nie je možné neskôr túto chybu reklamovať.
5.4. Ak ide o chybu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa výrobok  mohol riadne užívať, predávajúci je oprávnený chybný výrobok  vymeniť za výrobok  s rovnakými alebo podobnými úžitkovými vlastnosťami, alebo vystaví dobropis.

Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov

Dňom 1. februára 2016 nadobúda účinnosť zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Orgánom alternatívneho riešenia sporov zo zákona je Slovenská obchodná inšpekcia, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27.Horná

Formulár pre odstúpenie od zmluvy

Adresa pre vrátenie tovaru: VIOLET, Horná 2, 974 01 Banská Bystrica

X